Řídit se pokyny výrobce automobilu. Jen výrobce motoru (vozidla) může odpovědně říci, jakou viskozitní třídu (SAE) a výkonnost (ACEA, API, …) olej musí splňovat. Prakticky žádný výrobce automobilů nedoporučuje určitou značku oleje, nýbrž udává jaké klasifikace a specifikace olej musí splňovat.
Vybrat doporučenou viskozitní klasifikaci SAE (např. SAE 5W – 30, 5W-40, 10W-40 ,…), doporučenou výkonnostní klasifikaci ACEA nebo API (např. ACEA A3/B4/C3, API SM/CF,…) a případně firemní předpisy - aprobace (např. VW 504.00/507.00, MB 229.51, BMW Longlife-04,…).
Motorový olej je nutné před vypuštěním z motoru dokonale zahřát na provozní teplotu (min. 20 min. jízdy), aby došlo k dokonalému zhomogenizování veškerých úsad, kalů a mechanických nečistot. Následně olej vypustíme a necháme důkladně vykapat (nepospícháme s uzavřením vypouštěcí zátky). Měníme celou olejovou náplň včetně olejového filtru.
Evidovat intervaly mezi výměnami oleje.
Upravit servisní intervaly v řídicí jednotce automobilu tak, aby nedošlo k chybnému hlášení o potřebné výměně oleje.
Nejčastější chyby při výměně motorového oleje
Chybně zvolený motorový olej (viskozitní nebo výkonová klasifikace).
Nedostatečné prohřátí motoru, resp. olejové náplně, před samotnou výměnou.
Nedokonalé vypuštění celé olejové náplně.
Opomenutí výměny olejového filtru (použití nekvalitních filtrů) a následné znehodnocení nové olejové náplně.
Nalití nedostatečného nebo naopak příliš velkého množství nového oleje.
Nedodržení intervalů výměny motorového oleje.
U moderních vozů: opomenutí úpravy servisního intervalu v řídicí jednotce pro další výměnu motorového oleje.
Následky nesprávně provedené výměny oleje
Poškození motoru.
Poškození zařízení na úpravu výfukových plynů.
Snížení výkonu motoru.
Zvýšení spotřeby paliva.
Zkrácení životnosti motoru.
Viskózní klasifikace:
Pokud si stále nevýte rady s výměnou Vašeho oleje kontaktujte nás na info@el-mo.cz